hiss & diss

HISS:     

Paulinas blogg gillar jag faktiskt väldigt mkt. hon skriver ärligt och på ett roligt sätt. det känns på nått sätt som att hon inte döljer saker när hon skriver, väldigt öppen och så. egentligen så finns det nog sjukt många som är precis lika duktiga bloggare som henne men bara att dom inte är kända..

DISS:   
Eftersträvande är patetiskt. att det finns nått som säger att "såhär ska man se ut" är fan äckligt. jag är ärlig och säger att jag blir avundsjuk. jag kan va avundsjuk på en sak väldigt länge men sen blir jag irreterad på mej själv, varför eftersträva hur nån annan ser ut? jag ser ut som jag gör och kommer aldrig aldrig att kunna se ut som nån annan. så varför är jag inte bara nöjd? så jag har börjat tänka om. jag tar inte åt mej av saker längre. om nån säger "haha du är tjock" så bryr jag mej inte. för jag vet att jag inte är tjock. såklart, jag skulle gärna vara smalare men om jag vet att det är så varför ta åt mej? jag får bara dåligt självförtroende och jag kan få t.ex anorexi. jag borde vara nöjd. det är nått som jag tkr att alla borde jobba på. va nöjd med den du är! tänk ist på allt bra med dej. både personligheten och utseendet. om du hittar nåra snygga kläder som passar i säg högt till dej själv t.ex "jag är skitsnygg i dom här jeansen". och varje kväll, 10 saker som är bra med dej. eller nått bra som du gjort under dagen? försök fixa fram allt posetivt med dej själv! det hjälper en defenitivt genom mkt saker i livet. jag bara vet det.

bilden äcklar mej och det där är en riktig anorexi. jag tkr även inte att man behöver eftersträva det här heller:



stolta KRISTIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0